Leveranser och returer
Vi erbjuder följande leveransmetoder:
Standard Leverans
Fast pris från 49 SEK (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige, 69 SEK för leveranser utanför Sverige. Levereras till ditt närmaste PostNord ombud. Mindre försändelser skickas till din brevlåda.
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Du får alltid en avisering via sms, e-post eller brev som visar var och när paketet ska hämtas. Om Du inte hämtar ut paketet reserverar vi oss rätten att debitera dig en avgift på 249 kr.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Om du vill ångra köpet ska du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till info@Mirwaiz.se på det sätt som anges här. Du ska ange ditt namn, din adress och ordernummer. Ångerblankett – Skriv ut och bifoga vid retur.
Om du inte vill använda ovan alternativ på meddelande kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se
Betalleverantör
Stripe är ett enkelt sätt att acceptera betalningar online. Med Stripe kan du acceptera Visa, MasterCard, American Express, Discover, JCB och Diners Club-kort, även Bitcoin, direkt i din butik.
14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalförpackning.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Vänligen notera att ångerrätten inte gäller för produkter med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. På grund av hälso- och hygienskäl accepteras ej returer av doftoljor.
Returer skickas till:
Mirwaiz Mohammadi
Högliden 9c
59540
Mjölby